Goede plek, slechte tijd - Reisverslag uit Melbourne, Australië van maspim - WaarBenJij.nu Goede plek, slechte tijd - Reisverslag uit Melbourne, Australië van maspim - WaarBenJij.nu

Goede plek, slechte tijd

Door: Pimmie

16 Januari 2007 | Australië, Melbourne

Twee van onze truckvrienden(Grant en Kim) regelen een mazzeltje voor ons; een vriend van hen heeft een flatje, zevenhoog in de buurt van Sydney die floreert door de aanwezigheid van vrouwen en mannen die allen in de herenliefde zijn. De eerste categorie met financiele bijredenen, de laatste slechts gedreven door de urgentie van de lendenen.
Zo parasiteren we een tijdje van de accomodatie die deze Frank en zijn flatgenoot bieden. We sjokken door de stad en bezoeken stranden. Op 1 van deze zandtochten staan we eindelijk oog in oog met een medeMiddelburger. Het heeft lang geduurd, maar dan toch worden we herkend door Ed. Ed, die bekend staat als Edje Baco, of Ed je Marine ligt in de haven met de HMS Tromp. En met alle goedheid in zijn hart(en dat van de hoge pieten van het schip) mogen we met oudjaar het fregat betreden en op zijn Hollands het nieuwe jaar inluiden. Het vuurwerk in de haven is adembenemend, en niet alleen omdat er zoveel kruit verschoten wordt. De Jantjes aan boord (wat is het woord voor een vrouwelijke matroos? De Trientjes??) laten hem goed smaken en velen van de marinemannen brengen hun opleiding ten uitvoer in het vangen van Drs. Waterman, de gastzeemeermin. Eeen rondleiding door Edje wordt verstoord door luitenant Harry Potter die enigszins bedeesd, en zonder overtuigende daadkracht de passagiers van het schip af bonjourd. Al met al een mooie afsluiter en goed begin, dankzij Edje!
De volgende ochtend laveren we door de rotzooi (levend en niet levend) van Sydney en stappen op een vliegtuig naar Melbourne. Vanaf daar zullen we de Great Ocean Road bestrijken, en dat hebben we inmiddels gedaan en ik ga u dat ergens in de toekomst nog vertellen, maar nu even niet. Eerst maar eens wat fot's plaatsen.

• 16 Januari 2007 - 08:24

Boesje:

Leuke witte kerstboom Pim op Pict0235.jpg

• 16 Januari 2007 - 12:35

Sue:

Je hebt de stokstaartjes in levende lijve in het wild gezien, toppie!!!
    xxx

• 17 Januari 2007 - 10:22

Johan / België:

prachtig opnieuw !!!
    leuk om even op 't werk te kunnen genieten van jullie mooie foto's. Wat 'n avontuur. groetjes ! johan